Basarabeanul Ivan Jelihovschi, patronul firmei Inside Doors din Iași, este acuzat de zeci de clienți că i-ar fi înșelat sub pretextul livrării de uși și accesorii. După ce încasează sume considerabile drept avans, acesta ar fi oferit scuze halucinante pentru a evita livrarea produselor. Cea mai recentă explicație: „șoferul era beat și i-au fost furate sculele”.
Alin Daniel Cojocea, un român stabilit în Spania, a povestit că a fost victima patronului în august 2024. „În luna august 2024, l-am găsit pe Ivan Jelihovschi pe TikTok. Am vorbit cu el; toate bune și frumoase, mi-a trimis modele de uși, mi-a trimis tot”, a declarat acesta pentru Glasulnordului.ro
După ce au stabilit o comandă în valoare de 12.910 lei, Ivan Jelihovschi i-a solicitat un avans de 5.000 de lei, promițând că pe 4 septembrie 2024 va face livrarea și montajul. „Mi-a spus că data este 4 septembrie 2024 pentru livrare și montaj. I-am spus că e perfect așa, are și el timp să își facă treaba, am și eu timp să vin în țară”, a mai spus Cojocea.
Însă termenul stabilit a trecut, iar comenzile nu au fost livrate. În schimb, patronul Inside Doors i-a oferit clientului scuze din ce în ce mai absurde: „Mi-a spus că: «acum trimit șoferul, acum vine șoferul». L-am întrebat unde e șoferul și mi-a spus că s-a îmbătat. Apoi a început iar: «să vezi, că s-a îmbătat șoferul; uite, acum, mi s-au furat sculele»”.
Clientul a precizat că, în decembrie 2024, l-a rugat din nou pe Ivan Jelihovschi să-i livreze produsele: „La Crăciunul din 2024 i-am spus: «băi Ivan, dă-o în mama ei de treabă, te-am înțeles din toate punctele de vedere, suntem oameni. Și tu poate ai copii, ai familie, da’ am și eu»”.
În ianuarie 2025, Ivan Jelihovschi i-a promis din nou că în „o săptămână” va rezolva totul. „Mi-a spus: «bă, nu, te rog, să mor, ascultă-mă, într-o săptămână, îți dau, îți fac, crede-mă, că, uite, m-au lăsat oamenii, sunt praf. Am rămas fără oameni, depinde de oameni»”, a povestit Alin Daniel Cojocea.
Alt client păgubit, Bogdan Munteanu, a declarat că și el a fost păcălit. După ce a achitat un avans de 2.100 de lei, dintr-o comandă de 3.200 de lei, Jelihovschi a început să-l amâne cu explicații fanteziste. „Mi-a spus, ba că vine a doua zi, ba că s-a stricat mașina de carotat uși. Mi-a trimis o poză, probabil trucată”, a spus Munteanu.
Acesta a depus o reclamație la Oficiul pentru Protecția Consumatorului (OPC), iar în urma presiunilor, patronul i-a returnat banii. „M-a sunat să îmi spună că mi-a virat banii și să îmi retrag plângerea. Eu i-am spus că nu retrag nimic, pentru că sunt mai mulți în situația asta, iar lumea trebuie să știe să se ferească”, a mai declarat Bogdan Munteanu.
Șeful OPC Iași, Florin Onofrei, a confirmat că „în anul 2024, au fost înregistrate 49 reclamații împotriva Inside Doors. În anul 2025, au fost înregistrate 22 reclamații până în prezent”. Cazurile care nu au putut fi soluționate amiabil au fost transmise către Inspectoratul de Poliție Județean (IPJ) Iași.
În prezent, polițiștii de la Serviciul de Investigare a Criminalității Economice au deschis un dosar penal pentru înșelăciune pe numele lui Ivan Jelihovschi.
Contactat de Glasulnordului.ro patronul Inside Doors a recunoscut ca a luat banii si ca intârzierea a fost din cauza războiului din Ucraina ușile erau importate de acolo și că banii au fost returnati ieri victimei.
Contactat telefonic IJP Iași purtătorul de cuvânt Inspector Bîlea Ioana Laura a declarat:,,În perioada 2024 – 2025, polițiștii Serviciului de Investigare a Criminalității Economice Iași au fost sesizați de mai multe persoane cu privire la faptul că au fost înșelate și ar fi achitat contravaloarea unor uși, pe care nu le-ar mai fi primit.În cauză, se continuă cercetările în cadrul dosarului penal întocmit sub aspectul săvârșirii infracțiunii de înșelăciune în formă continuată, urmând ca în funcție de cele constatate, să fie dispuse măsuri legale”