Numită de-a lungul timpului taxă de primă înmatriculare, taxă de poluare, timbru de mediu, taxa auto ar putea fi din nou introdusă, ministrul Mediului, Tanczos Barna, anunţând că trebuie luate şi măsuri de susţinere a proprietarilor, nu numai sancţiuni. ŞTIRI PE ACEEAŞI TEMĂ PSD promite depunerea unei propuneri legislative împotriva tăierii arb… Creşte interesul românilor pentru maşinile verzi. Ministrul Mediului: … Discuţii aprinse pe tema noii taxe auto: se iau în calcul măsuri de su… „Interdicţiile sunt foarte greu de justificat din punct de vedere juridic. România a pierdut procese la Curtea Europeană de Justiţie pe taxa auto tocmai pentru că ele, juridic, nu au fost fundamentate cum trebuie. Eu sunt adeptul programelor de susţinere pentru proprietarii de maşini şi în contrapartidă să existe poate un alt tip de aplicare a impozitelor locale în cazul acelor maşini (vechi, n.r.). Ele trebuie să vină, din punctul meu de vedere, în paralel. Trebuie să creăm alternative pentru cetăţeni, nu numai sancţiuni şi impozitări mai mari”, a afirmat Tanczos.   Ministrul Mediului a menţionat că o măsură privind maşinile mai vechi de 15 ani va exista probabil în cel mai scurt timp, în condiţiile în care inclusiv responsabilii de la Bruxelles insistă pentru măsuri destinate reducerii vârstei parcului auto. „Inclusiv Comisia Europeană ne forţează să luăm măsuri pentru reducerea vârstei parcului auto. Este o decizie asumată la nivelul Guvernului, odată cu negocierea PNRR (planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă – n. r.). Comisia ne-a recomandat să găsim o soluţie pentru maşinile mai vechi de 15 ani”, a precizat  ministrul Mediului.   Posibilă taxare în doi paşi  Forma taxei nu a fost creionată încă de autorităţi, dar experţii în sisteme de impozitare consideră că introducerea acesteia este posibilă, însă trebuie formulată inteligent, astfel încât să nu încalce prevederile legislaţiei comunitare, cum s-a întâmplat în trecut. „Un instrument cu un potenţial foarte ridicat, dar insuficient utilizat, este impozitul auto anual care trebuie reaşezat pe principii de mediu”, declara cu ceva timp în urmă Daniel Anghel, liderul Departamentului de Consultanţă Fiscală şi Juridică PwC România. Specialiştii consideră că această impozitare a autoturismelor ar trebui să ţină cont de normele Euro şi de emisiile de dioxid de carbon. O variantă pe care au utilizat-o şi alte state membre, care poate da rezultate bune în România şi la care se pare că se gândesc şi responsabilii de la Mediu ar putea fi utilizarea armonizată a unei taxări în doi paşi, primul la prima înmatriculare, iar cel de-al doilea corelat cu sistemul de impozitare anuală a autoturismelor. Acesta din urmă ar urma să ia în considerare şi nivelul de emisii de CO2, dar şi normele de poluare.    De la 1 februarie 2017, taxa auto a fost eliminată, iar toţi cei care plătiseră o sumă la înmatricularea autovehiculelor urmau să-şi primească banii înapoi de la stat.

Citeste mai mult: adev.ro/qwmkiu