În contextul intrării în vigoare a Legii 55 din 15.05.2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 și având în vedere măsurile impuse pentru prevenirea răspândirii infecției cu noul coronavirus COVID 19, atât pentru protejarea angajaților proprii cât și a cetățenilor, vă facem următoarele recomandări:

Doar pentru motive temeinic fundamentate ce urmează a fi menționate pe cerere, urmează a fi soluționate cererile pentru eliberarea certificatelor de cazier judiciar/adeverințelor de integritate comportamentală primite prin email sau ghişeu, conform programului stabilit.

 În conformitate cu art. 4 al.5 din Legea 55/15.05.2020, „ Valabilitatea documentelor eliberate de instituţiile şi autorităţile publice, precum şi de entităţile private autorizate conform legii se menţine pe toată perioada stării de alertă, precum şi pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări.

Facem apel către cetățeni ca prezentarea la ghișeul de relații cu publicul să se realizeze numai în situații urgente, când certificatul de cazier judiciar/de integritate comportamentală este absolut necesar, iar obținerea acestuia nu poate fi amânată până la stabilizarea situației.
.

Recomandăm tuturor persoanelor care doresc să obțină certificatul de cazier judiciar în vederea depunerii la dosare de concurs, angajare, licitație, etc. , la instituțiile publice și organele de specialitate ale administrației publice (primării, instituții din sistemul de învațământ, sanătate, S.R.P.C.I.V., D.G.A.S.P.C., etc.) să solicite acestor instituții obținerea extrasului de pe cazierul judiciar sau a certificatului de integritate

comportamentală, în baza consimțământului expres al persoanei pentru care se efectuează verificări specifice, în acest fel cetățeanul nemaifiind obligat să se prezinte la ghișeu pentru solicitarea / eliberarea / ridicarea certificatului de cazier judiciar sau a adeverinței de integritate comportamentală..

Pentru limitarea riscului de răspândire a infecției cu Coronavirus (COVID-19) și în conformitate cu recomandările conducerii D.C.J.S.E.O. privind reducerea activității la ghișeele de eliberare a certificatelor de cazier judiciar, la nivelul I.P.J./DGPMB au fost luate următoarelor măsuri:

În vederea limitării timpului de contact, transmiterea următoarelor tipuri de cereri depuse de alte persoane decât cele prevăzute la punctul 1:

    • cereri de eliberare a certificatelor de cazier judiciar persoane fizice

    • cereri de eliberare a certificatelor de cazier judiciar persoane juridice

    • cereri de eliberare a certificatelor de integritate comportamentală

se va realiza în format electronic (format doc, pdf, etc.) on-line la adresa cazier@bt.politiaromana.ro, urmând ca solicitantul să semneze cererea la înmânarea / ridicarea certificatului de cazier judiciar sau a adeverinței de integritate comportamentală de la ghișeu.

Pentru evitarea producerii aglomerației la ghișeu, recomandăm cetățenilor care nu dețin cunoștințe tehnice care să le permită transmiterea prin e-mail a documentelor mai sus amintite, să se prezinte la ghișeu conform programului prezentat la punctul 4, cu CERERILE de eliberare a certificatelor de cazier judiciar sau integritate comportamentală, GATA COMPLETATE conform modelelor de mai jos.

https://www.politiaromana.ro/files/subpages_files/38_pj_model_imputernicire.doc 

I.P.J.Botoșani

LUNI-VINERI între orele 08,30-13,00 și 14.00-15.00

Poliția Municipiului Dorohoi

Luni-vineri între orele 09.00-11.00

Poliția orașului Săveni

Luni- vineri între orele 9.00-11.00

Poliția orașului Darabani

Luni-vineri între orele 9.00-11.00.