În perioada 20-28 aprilie 2024, 11 elevi și doi profesori însoțitori de la Școala Gimnazială Nr. 1 din Concești au avut privilegiul să participe la o experiență de neuitat în cadrul programului Erasmus+. Destinația lor: Școala Gimnazială din Bademli/Odemiș/Izmir, Turcia. Această aventură a reprezentat o oportunitate nu doar pentru învățare, ci și pentru crearea de legături culturale și prietenii durabile.
În cadrul acestui proiect intitulat „Digital Transformation Journey”, elevii și profesorii au avut ocazia să se implice activ într-o serie de activități digitale și culturale. Ceea ce a început ca o simplă călătorie a devenit rapid o experiență vie, cu momente captivante și memorabile.
Școala gazdă i-a întâmpinat pe elevi cu căldură și entuziasm, oferindu-le oportunitatea de a descoperi tradițiile și cultura locului. De la gustarea din preparatele specifice zonei până la participarea la sărbătorirea Zilei Copilului alături de elevii turci, prin cântece și dansuri tradiționale, fiecare moment a fost o incursiune într-o lume nouă și fascinantă.
Activitățile digitale organizate de școala parteneră au fost întâmpinate cu entuziasm de către elevi, aceștia mărturisind că au descoperit noi modalități de conectare și învățare. Participând la diverse ore și activități, de la TIC și engleză până la arte și muzică, elevii au fost expuși la o gamă largă de experiențe educative și culturale.
Una dintre cele mai memorabile experiențe pentru elevi a fost vizita în satul Birgi, recunoscut la nivel mondial pentru clădirile sale istorice. De asemenea, ei au avut ocazia să exploreze orașul Izmir și chiar să facă un scurt popas în Istanbul, vizitând atracțiile sale celebre, inclusiv cel mai mare acvariu tematic din lume, Aqua Florya.
Profesorii însoțitori au fost impresionați nu doar de entuziasmul și dorința de învățare a elevilor, dar și de impactul profund al acestei experiențe asupra acestora. Participând activ și responsabil la toate activitățile, elevii au demonstrat o mare capacitate de adaptare și au contribuit în mod semnificativ la succesul întregii mobilități.
Această experiență nu doar că a îmbogățit bagajul de cunoștințe și competențe al elevilor, dar le-a și deschis ochii către noi oportunități și perspective. Întorcându-se în România, aceștia își propun să împărtășească ceea ce au învățat și să încurajeze alți elevi să se implice în proiecte similare.
În concluzie, participarea la acest proiect Erasmus+ a fost o experiență educativă și culturală de neegalat pentru elevii din Concești. Profesorii însoțitori sunt recunoscători pentru oportunitatea oferită și speră ca aceste experiențe să inspire și să motiveze mai mulți elevi să se implice în proiecte de acest gen în viitor.





