Procesul de modernizare a drumurilor naționale din județul Botoșani avansează printr-un nou pas esențial: Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași a lansat licitațiile pentru realizarea studiilor de fezabilitate necesare pentru reabilitarea unor sectoare rutiere de importanță majoră.
Aceste lucrări sunt considerate vitale pentru adaptarea infrastructurii la volumul actual de trafic, dar și pentru creșterea siguranței rutiere pe traseele care traversează județul.
În procedură de achiziție au fost incluse mai multe tronsoane esențiale:
DN29B Cătămăști Deal – Dorohoi (25,3 km)
DN29 Botoșani – Săveni (31,1 km)
DN24C Bădărăi – Rădăuți-Prut (62,8 km)
Tronsonul DN29B Botoșani – Dorohoi, unul dintre cele mai circulate drumuri din județ, se confruntă de ani de zile cu probleme cauzate de alunecări de teren. Pentru acest sector, studiul de fezabilitate a fost scos recent la licitație, iar ofertele pot fi depuse până pe 26 ianuarie.
În cazul celorlalte două drumuri, DN29 și DN24C, procedurile sunt deja într-un stadiu avansat:
pentru DN29 au fost depuse 15 oferte,
iar pentru DN24C au fost depuse 17 oferte, ambele trecând în etapa de evaluare tehnică.
Un alt pas important privește DN29A Vârfu Câmpului – Dorohoi, pentru care Documentația de Avizare a Lucrărilor de Intervenție (DALI) a fost finalizată și transmisă la CNAIR pentru avizare. Această etapă reprezintă fundamentul oricărui proiect de reabilitare finanțat din fonduri naționale sau europene.
Reprezentanții PSD subliniază că modernizarea drumurilor nu se poate realiza fără o bază tehnică solidă. Într-o perioadă în care promisiunile vizuale și proiectele „colorate” au devenit instrumente de campanie în mediul online, social-democrații transmit că infrastructura nu se construiește cu mesaje pe Facebook, ci prin pași concreți, proceduri respectate și documentații temeinice.
Modernizarea rețelei de drumuri naționale este una dintre cele mai importante necesități ale județului Botoșani, iar aceste licitații marchează avansul real al unor proiecte așteptate de sute de mii de locuitori.
Fiecare fază tehnică finalizată apropie județul de finanțare, proiectare și execuție – etape care pot schimba radical mobilitatea și accesibilitatea în Botoșani.
O femeie în vârstă de 83 de ani, din localitatea Tătărășeni, comuna Havârna, a trecut…
România a fost, mult timp, o clădire cu holuri lungi. Cu uși închise, cu dosare…
La Putna, acolo unde pietrele vorbesc cu istoria și brazii par aplecați în veșnică rugăciune,…
Comuna Hudești, județul Botoșani, anunță o oportunitate importantă pentru tinerii cu vârsta între 18…
Darabani, 11 decembrie 2025 – Într-o dimineață de decembrie, când lumina soarelui se reflecta ca…
Locuitorii comunei Hudești sunt informați că Delgaz Grid va efectua, în data de 19 decembrie…